Connect with us

World

US blocks websites linked to Iranian disinformation

Published

on

US blocks websites linked to Iranian disinformation

The US said on Tuesday that it had shut down many websites in Iran and Iran-linked organizations it alleged were being used to facilitate “disinformation” and operate in violation of sanctions.

In all, as many as 33 Iranian and three Iraqi websites that have ties to the IRTVU and Kataib Hezbollah, respectively, were shut down by the U.S. government.

Read Also
After Florida condo collapse two of the 150 students still missing

The IRTVU was sanctioned on October 22, 2020, under the administration of former President Donald Trump. According to the department, the item is held by Iran’s Islamic Revolutionary Guard Corps Quds Force, which is subject to U.S. sanctions.

In response to suspected Iranian attempts to intervene in US elections and foment dissension among the voting public, the Treasury Department’s Office of Foreign Assets Control (OFAC) identified the IRTVU as a target of U.S. sanctions.

It went on to state that the 33 domains used by IRTVU were all owned by a US-based firm, while the three utilized by Kataib Hezbollah were all foreign-based. In 2009, the U.S. classified the Lebanese militant group Kataib Hezbollah as a foreign terrorist organization.

A blue and red screen appeared on the internet site of PressTV, an English-language television station based in Iran, informing users that they had been “seized” under US law.

The site PressTV has been seized by the United States government as part of a federal enforcement action by the Bureau of Industry and Security, Office of Export Enforcement, and FBI, as evidenced by the seizure notice on the site’s home page, which states: “The domain presstv.com has been seized by the United States Government in accordance with a seizure warrant issued pursuant to 18 USC 981, 982, and 50 USC 1701-1705 as part of a law enforcement action by the Bureau of Industry and Security, Office of Export Enforcement, and FBI.”

Read Also
Bill Cosby ask Howard University to defend 'freedom of speech' by Phylicia Rashad

Al-Alam and al-Masirah, both 24-hour Arabic language news stations, ran the identical statement on their websites.

in their reporting, Iranian official and semi-state media called it a “flagrant breach of journalistic freedom.”

Comments

Trending